Širdis džiaugiasi skaitant naujausią Deloitte tyrimą (2019) apie organizacijų strategijų ir kultūros pokyčius. Dramatiškas pokytis vyksta iš „hierarchinių“ ir „nurodymų-kontrolės“ požiūrio į praktikas, paremtas komandų tinklų (grupių/bendruomenių) įgalinimu, kad stiprėtų organizacinis lankstumas/dinamiškumas (agility).
Kaip tokia aplinka paveiks darbuotojus? Kaip jiems prisiderinti prie organizacinės kultūros pokyčių?
Lankstumas
Kai darbuotojui rūpi kas vyksta organizacijoje, jis linkęs įsitraukti, dalyvauti šiame procese. Tai bus skatinama vis daugiau, kadangi rinka, verslo aplinka, klientų poreikiai keičiasi vis sparčiau, tam reikalingas visų darbuotojų „verslo matymas ir supratimas“, kuris padės kartu ieškoti geriausių sprendimų. Pokyčių pastebėjimas ir greitas reagavimas su nauju sprendimu - yra labai svarbi sėkmingos ateities organizacijos savybė. Tai dažnai gali tapti ir konkurenciniu pranašumu, o darbuotojo gebėjimas greitai reaguoti ir kūrybiškai (nestandartiškai) spręsti naujai susiklosčiusią situaciją suteiks jam pranašumą darbo rinkoje.
Lyderystė
Tiek organizacija, tiek pats darbuotojas turėtų nuolat ugdyti savo lyderio gebėjimus. Tai labai konkreti užduotis, kurią sudaro: teisingo požiūrio ugdymas, vertybių aiškumas, reikiamos patirties kaupimas/įgijimas, atvirumas, sąžiningumas, efektyvumas. Tikroji lyderystė yra žinojimas, kad būdamas sąžiningas su savimi, elgsiuosi pagarbiai ir sąžiningai su kitu tam, kad padėčiau jam tapti geresniu/geriausiu jo stiprybėse.
Novatoriškumas ir idėjų generavimas
Organizacijos vis labiau kurs neformalią aplinką, kurioje darbuotojai elgsis natūraliau, bendraus neformaliose komandose, dalinsis, kurs, kartu atras nestandartinius (kūrybiškus) sprendimus. Idėjos, inovacijos kils iš pačių darbuotojų, jos bus skatinamos ir vertinamos vadovų. Eksperimentai, nauji startuoliai gims įmonių viduje, kur bus išbandomos naujos idėjos, produktai, paslaugos bei technologijos.
Laimės jausmas darbe, produktyvumas
Kai visa ko centre, pagrindinė vertybė yra žmogus, organizacijos kultūra stiprina komandinį darbą, gerėja bendra atmosfera, darbuotojai jaučiasi laimingi. Tyrimais įrodyta, kad laimingi darbuotojai yra efektyvūs darbuotojai. Vis daugiau darbuotojų „ieškos“ prasmės darbe, socialinės verslo pusės (vertės kūrimo visuomenei), lankstumo, galimybės tobulėti ir suderinti savo gyvenimo būdą su darbu. Taigi, patarimas tiek vadovams, tiek darbuotojams atrankų metu kalbėti apie lūkesčius ir tikslus, vertybes ir gyvenimo būdą tam, kad abi pusės rastų geriausią balansą.
Svarbiausia nebijoti, drąsiai žengti pirmyn ir nuoširdžiai įsitraukti į organizacijos dinamiką. Tuomet lengviau pastebėti, kur reikalingi pokyčiai, o kur geriausia reaguoti siūlant inovatyvius sprendimus. Kartu su kolegomis, vadovais, iš tiesų, galima nuveikti daugiau, efektyviau ir jausti prasmę to didesnio tikslo, kurio siekiame.