Naujasis jėgos modelis akivaizdus Airbnb platformoje, kurioje taikomas kolektyvinis bendruomenės įvertinimas. Šio modelio esmė yra reputacijos sistema, kurios dėka nemandagūs ar netvarkingi šia platforma besinaudojantys svečiai kitą kartą sunkiau randa nakvynės vietą.

Kaip tapo paprasta socialinių tinklų pagalba bendradarbiauti su savo kaimynu padedant jam išnuomoti savo butą trumpalaikės nuomos internetinėje svetainėje, o jūsų atostogų metu, jis padarys tą patį. Bendradarbiauti interneto pagalba tapo paprasčiau ir naudingiau. Dalintis socialiniuose tinkluose savo draugo, žmonos ar kolegos rankdarbiais, paslaugomis tapo įprasta tiems, kurie patys siekia didesnio matomumo, žinomumo jų auditorijose, juk mainais ir savas produktas ar paslauga bus pasidalinta su jūsų bendruomene.

Žydai garsėja gyvenimo įpročiu skatinti pinigų tėkmę tarp tautiečių ir giminaičių, o Egipte ir jo kaimynystėje savaime suprantama, kad visi pirkiniai atkeliauja tik iš pažįstamų. Didžiausios sėkmės susilaukia būtent aktyviausiai bendradarbiaujantys, nes atlyginama už dalijimąsi savo turtu ar idėjomis, kitų asmenų idėjų sklaidą ar tolesnį jau suformuotų idėjų tobulinimą.

Didžiausios pasaulinės kompanijos, tarp jų GE taip pat prakalbo apie “esminį kasdienio darbinio elgesio” poslinkį bendradarbiavimo link. Tai nereiškia, kad bendradarbiavimas savaime garantuos geresnius rezultatus, tačiau tyrimai rodo, kad didėja žmonių įsitraukimas, jie jaučiasi laimingi, reikalingi bei svarbūs.

“Coming together is a beginning, staying together is progress, and working together is success." – Henry Ford

Grįžtamasis ryšys - jo svarbos augimas ypatingai stiprus naujajai kartai įsiliejant į aktyvų visuomeninį gyvenimą. Šios kartos atstovai nori čia ir dabar sužinoti, kaip jiems sekasi, būti pagirti ar tiesiog, kad būtų pastebėta, jog jie yra įsitraukę. Kiekviena žinutė, kiekviena nuotrauka, atsiųsta nuoroda ar jaustukas (“emoji”) parodo, kad žmogus yra matomas, o tai padeda jam jaustis bendruomenės (komandos) dalimi.

Įvertinimas - matuodami žingsnius, miego valandas, streso lygį, pulsą, kalorijas naujoji (ateities) karta netiesiogiai pasitelkia vertinimą lygindami save su praėjusiomis dienomis arba su bendruomene. Jei tūkstantmečio kartos atstovė eidama po darbo sugalvoja pabėgioti su Garmin ar kita programėle, ji akimirksniu mato savo greitį ir žingsnio ilgį, taip pat gražų žemėlapį, vaizduojantį kelią, kurį dar liko įveikti. Ji gali “pasisveikinti” su Facebook bendruomene, kuri realiu laiku gali stebėti bėgikės pažangą ir “paploti”. Baigus bėgti bendruomenė mato jos rezultatus ir gali juos įvertinti ir išreikšti susižavėjimą.

Galimybė reikšti nuomonę - įmonėse, darbuotojų komunikacijai, jau įprasta naudoti programas su pokalbių, “skelbimo lentų”, grupių pagal temas, pomėgius ir panašiomis funkcijomis. Jose darbuotojai dalinasi nuomonėmis, iššūkiais, užduoda klausimus, pataria vienas kitam kaip greičiau išspręsti vieną ar kitą problemą. Jose taip pat vyksta balsavimai, teikiami pasiūlymai renginiams, išvykoms, motyvacinėms ir sporto iniciatyvoms. Tikras bendruomenės gyvenimas, o kuo dalyviai aktyvesni, tuo aktyvesnė bendruomenė ir kolektyvo gyvenimas realioje kasdienoje. Tai pastebima virtuvėje prie kavos aparato, kai virtualūs pokalbiai persikelia į kavos pertraukėles, o jūsų žvilgsnį patraukia šviežutėlis vadovo gimtadienio tortas su šokoladinėmis žvaigždėmis, kurias prieš 12 valandų pasiūlėte jūs.

Kūrybingumas - turbūt šiuo metu pati mėgstamiausia mokslininkų ir verslo konsultantų “ateities” savybė. Ir ne be reikalo, tyrimai rodo, kad norint būti paklausiu darbo rinkoje ateinančius 5-10 metų be šios savybės neišsiversime. Ir iš tikrųjų, stiprėjant AI ir robotizacijai įvariose srityse: duomenų suvedime, analitikoje, ataskaitų ruošime ir pan. turėsime daugiau laiko kurti, tobulinti, inovuoti, vystyti idėjas bei ieškoti kitokių sprendimų, kurie kurs didesnę vertę organizacijoms ir klientams.

"It is literally true that you can succeed best and quickest by helping others to succeed." – Napoleon Hill